About

Friday, February 5, 2016

Review: Balea Reinigungs öl (cleansing oil)

Hello!

Balea Reinigungs öl (2,60 €) already made its first appearance in my monthly favourites but both you and me wanted a separate, more detailed post. Cleansing oils have been all the rage lately and have been on my wish list for some time now. Unfortunately they were mostly unavailable in Slovenia and/or quite pricey. I was really set on trying the L'Occitane one when Balea released cleansing oil.

Balea Reinigungs öl cleansing oil swatch demo

The packaging is simple but efficient. You get 100 ml of product in a sturdy plastic bottle with a screwed on pump dispenser. The pump dispenser doesn't leak and pumps out only a small amount of product. Usually I will use four to five pumps for my entire face. 

Balea Reinigungs öl cleansing oil swatch demo

I massage it into my dry skin, really working it in and it melts all the makeup away. It's especially great with removing waterproof mascara. You end up looking like a clown with smeared lipstick and mascara everywhere :) Then I wet my hands and rub my face again. The oil turns into a milky, slightly foamy consistency. I just wash all off with water and that's it. My skin is left clean and smooth. Since my skin is dry and dehydrated I need to follow up with some oil or cream, but I don't feel as if this cleansing oil would dehydrate my skin at all. I've been using it since mid December and I still have more than half of it. The only downside of this product is that it sometimes clouds my vision, but this disappears in a minute.

Balea Reinigungs öl cleansing oil swatch demo

Ingredients: Helianthus Annuus Hybrid Oil, Isopropyl Palmitate, Isopropyl Myristate, PEG-20 Glyceryl Triisostearate, Ethylhexyl Stearate, Tocopherol, Argania Spinosa Kernel Oil

Test time! :) I used Bourjois Rouge edition Velvet in Nude-ist, Essence Lash mania False lash waterproof mascara, Essence Valentine - Who cares? 02 l.o.v.e blah blah blah  smokey eyeshadow stick and Essence Liquid ink matte eyeliner.

Balea Reinigungs öl cleansing oil swatch demo

I'm very happy with Balea Reinigungs öl and it has become a staple in my night time routine. If you're on the market for a cleansing oil, give it a try. You can always send it to me if you won't like it :)

Thanks for stopping by**

12 comments:

  1. Sem prav čakala oceno tega olja. Sicer imam zdaj od L'Occitane, ampak me ta vseeno zelo zanima. Cena je itak odlična, če pa je še izdelek funkcionalen, potem pa zmaga. Mene samo muči, da mi ne bi zamašil por in seveda, da ne bi iritiral, ampak to dvomim. Sliši se super. Moram definitivno sprobat, ker L'Occitane itak skoz šparam :D.

    Aja in dobro si se to ti znašla..se kar ponujaš za odmet ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Narejen je na osnovi sončničnega olja, tako kot L'Occitanov, tako da skoraj ne bi smelo biti problemov. Sprobaj, itak je tako poceni, da tudi če ti ne bo ustrezal, ne bo večjega stroška.

      Treba se je znajti :D Sem pa prepričana, da nikomur ne bo tako grozen :D

      Delete
  2. Excellent demonstration with the makeup on the hand...good visual

    ReplyDelete
  3. Všečna objava ! Itak si me pa že prepričala v nakup v prejšnji objavi :)

    ReplyDelete
  4. Sem prav čakala a bo kdo oceno napisal- izgleda odlično kako odstrani vse. Cena pa itak, odlična!

    ReplyDelete
  5. jst sem sedajtudi na L´occitanovemin je amazing, ampak njegova cena je tut amazing:):)mi je kr hudo ko pomislim, da prav šparam par zadnjih izstiskov. Ima pa balein, če se ne motim bistveno manj sesatvin, moram pa pobrskat za Isopropyl Myristate, PEG-20 Glyceryl Triisostearate, Ethylhexyl Stearate, kaj točn predstavljajo. Me pa ful mika to olje, sploh cena. Tudi nekaj dobrih sesatvin ki jih poznam,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Verjamem, da je L'Occitane dober, sem ga imela tudi sama željo sprobat :)Glede sestavin je za "laike" meni precej všeč http://www.ewg.org/skindeep baza, dobiš nekaj osnovnih podatkov :)

      Delete
  6. Ok, to je pa definitivno bolj cenovno dostopno kot tisto od L'Occitane :)) In glede na to, da sem imela namen preizkusiti neko olje za odstranjevanje makeupa, mislim da bo to idealno :) No saj če mi pa ne bo všeč, ga še vedno lahko tebi pošljem ;))

    ReplyDelete

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...